Projektas

Skaitmeninės atskirties mažinimas keičiantis kartų patirtimi

01.09.2023 - 31.03.2025

Šiaurės ir Baltijos šalyse egzistuoja didelė kartų atskirtis, ypač skaitmeninių įgūdžių srityje. Ne išimtis ir Lietuva – net 40 procentų 55–74 metų amžiaus žmonių mūsų šalyje nesinaudoja internetu. Tai rodo, kad vyresnio amžiaus gyventojams reikia nedelsiant tobulinti skaitmeninius įgūdžius.

Viešosios bibliotekos yra pagrindinis informacinių ir ryšių technologijų (IRT) mokymų iniciatorius, tačiau šie mokymai paprastai yra trumpalaikiai  ir nenuoseklūs, ypač kaimo vietovėse. Projekto sprendimas – skatinti skaitmeninę įtrauktų pasitelkus kartų mentorystę. Senjorus skaitmeninių įgūdžių mokys jauni žmonės, taip tobulindami savo mikštąsias kompetencijas ir įgydami būsimai karjerai naudingos patirties per savanorišką veiklą.

Projekto tikslas

Sukurti ir išbandyti atvirkštinės mentorystės sistemą Lietuvoje, kad ją būtų galima taikyti visame Šiaurės ir Baltijos šalių regione.

Projekto uždaviniai

  • Didinti jaunimo ir senjorų skaitmeninį raštingumą, mažinti kartų atskirtį, puoselėjant saugius, pasitikėjimu grįstus ir palaikančius kartų santykius, tuo pačiu buriant vietos bendruomenes.
  • Skatinti prasmingai išnaudoti jaunimo savanoriškos veiklos valandas mokyklose, ugdant kartų santykį ir prisidedant prie socialiai įtraukaus, konkurencingo ir atsparaus regiono kūrimo.

Projekto tikslinės grupės

  • Jaunimas iš miestų ir kaimo vietovių, kurie per savanorystę įgaus žinių ir pasitikėjimo savimi.
  • Senjorai, kurie įgis būtinų skaitmeninių žinių, taip pat gerės jų įsitraukimas ir aktyvumas bendruomenėse.
  • Projektas taip pat orientuotas į Šiaurės ir Baltijos šalių ekspertus, suinteresuotas šalis bei įvairias organizacijas, susijusias su pagrindinių tikslinių grupių dalyvavimu ir bendradarbiavimu.

Partneriai

  • Asociacija „Langas į ateitį“ (Lietuva).
  • Šiaurės šalių partneriai:  Šiaurės šalių suaugusiųjų mokymosi tinklas (Suomija), IT-Guide (Švedija).
  • Įvairios Lietuvos suinteresuotosios šalys, įskaitant politikos formuotojus, bibliotekas ir mokyklų bendruomenes.

Pagrindiniai renginiai ir veikla

  • Planuojama rengti temines darbo grupes ir seminarus, mokomuosius vizitus.
  • Projektas apims mentorystės sistemos ir metodologijos sukūrimą, bandomųjų dalyvių atranką, dviejų mentorystės modelių išbandymą ir sistemos atnaujinimą remiantis grįžtamuoju ryšiu, modelio taikymą Lietuvoje ir galimai kitose šalyse.
  • Projekte numatyta išsami veiklos sklaida, kuria siekiama didinti informuotumą ir dalytis patirtimi bei žiniomis, skatinti gebėjimų stiprinimą ir naujų tinklų bei partnerysčių kūrimąsi.